Компанія «ЕС АЙ ЦЕНТР», як переможець тендеру з впровадження Автоматизованої системи «Централізована база даних перенесених номерів» (MNP), заявляє, що готова завершити реалізацію проекту MNP, по якому вже виконано 90% зобов'язань, якщо на те буде відповідне правомірне рішення.
Але на сьогодні, після прийняття рішення про відміну тендеру та фактично односторонньої відмови Українського державного центру радіочастот (УДЦР) від виконання договору, компанія вимушена захищати свої інтереси в судах та інших державних органах.
Внаслідок цього компанія подала свою скаргу в Антимонопольний комітет України, в якій вона оскаржила рішення УДЦР відмінити результати попереднього тендеру на впровадження MNP.
Також «ЕС АЙ ЦЕНТР» звернулась до суду з вимогою стягнути з УДЦР заборгованість за поставлене програмне забезпечення (ПЗ) та устаткування.
7 вересня компанія отримала рішення Господарського суду м. Києва, яке підтвердило законність і обґрунтованість її вимог. Таким чином, питання скасування попереднього тендеру більше не є для «ЕС АЙ ЦЕНТР» важливим, оскільки її взаємини з УДЦР перейшли в іншу площину. Внаслідок цього компанія відкликала свою скаргу з Антимонопольного комітету України, в якій вона оскаржувала рішення УДЦР відмінити результати попереднього тендеру на впровадження MNP.
Слід зазначити, що компанія «ЕС АЙ ЦЕНТР» вважає недоцільним і неперспективним проведення нового тендеру по MNP. На користь цього твердження говорить той факт, що оголошений УДЦР через систему Prozorro тендер не відбувся, оскільки не набрав необхідної кількості заявок.
Вважаємо за потрібне також прокоментувати перекручену інформацію, що останнім часом з'явилася в ЗМІ, в якій, з посиланням на виконавчого директора ДП УДЦР Вадима Гулько, говориться про те, що в рамках проекту по MNP компанія поставила обладнання і базову версію ПЗ, що не налаштоване під Україну і не узгоджене з операторами.
Наголошуємо, що у проекті по MNP «ЕС АЙ ЦЕНТР» використовує перевірене і якісне програмне рішення від словенської компанії Teletech, що успішно реалізувала подібні завдання вже в 6-ти країнах. Спеціально для українського проекту, Teletech повністю локалізувала і переклала українською мовою все робочі функціональні інтерфейси, а також всю документацію. Тому твердження представника УДЦР, що рішення не налаштоване під Україну, не відповідає дійсності.
Що стосується заяви, що система від Teletech не узгоджене з операторами, то насправді системний інтегратор «ЕС АЙ ЦЕНТР», УДЦР та оператори мобільного зв'язку регулярно проводили наради щодо впровадження MNP в Україні. Експерти «ЕС АЙ ЦЕНТР» уважно прислухалися до пропозицій мобільних операторів і враховували в роботі всі їхні зауваження.
На жаль, оператори не отримали можливості випробувати готове рішення по MNP в дії, оскільки проект був зупинений численними судовими процесами. Нагадаємо, що вартість проекту «ЕС АЙ ЦЕНТР» становить 39,582 млн грн, причому в цю суму включено технічну підтримку протягом 3 років. Вартість рішення від ТОВ «Діалінк» дорівнює 71,774 млн грн, що майже в 2 рази більше.
Анна Коктиш, директор з юридичних питань Softinvest Holding, в структуру якого входить компанія «ЕС АЙ ЦЕНТР», прокоментувала: «Ми впевнені, що такі наші дії є найбільш зрозумілими та конструктивними на даному етапі. Ми захищаємо свої законні інтереси і будемо це робити і надалі усіма доступними і законними способами. І це, в тому числі, означає, що ми не будемо входити в процес оскарження заради самого процесу, якщо є інший, більш ефективний спосіб захисту наших порушених прав».