Кілька місяців тому трапилася цікава історія. Вболівальник з плакатом «Мої запаси пива Busch Light потребують поповнення. Мій нікнейм у Venmo – Carson-King-25» потрапив до кадру трансляції футбольного матчу. Venmo – це платіжна система для мобільних платформ, яку в 2016 купив PayPal. У підсумку вболівальник за короткий період часу зібрав понад $1 млн, які вирішив передати дитячій лікарні. Інші вболівальники «по приколу» надсилали йому дрібні гроші, тому що це було дуже просто та швидко. А тепер задумайтеся, чи зібрав би той футбольний вболівальник таку суму, якби б вказав свої IBAN та МФО карти замість просто нікнейму у Venmo?
Парадигма змінюється – фінансові сервіси все більше відходять від класичних банківських продуктів. Тому що так зручніше: достатньо повідомити свій нікнейм і отримувати на нього платежі.
Ще пару років тому було модним «ростити» фінтех-стартап в банківському інкубаторі. Зараз вже фінтехи «заводять» собі банк для розширення можливостей. Чи є в цьому логіка? Так, оскільки фінтехи – набагато більш швидкі, гнучкі організації, ніж банки, в їх основі лежить філософія максимальної зручності, вони генерують та застосовують найцікавіші ідеї.
До сих пір будь-які комунікації клієнта з банком можуть забирати дуже багато часу. «Все було добре, доки не довелося йти до відділення», – таку фразу можна почути досить часто. Чому так відбувається? Перша проблема — у зарегульованості процесів. Друга – у негнучкості великих банків. Так, замовити виписку за рахунком у додатку можна, а оплатити її потрібно тільки в касі, страховка включається до карти автоматично, але в додатку її не зняти – тільки дзвонити в кол-центр… і таких прикладів сотні.
А ось фінтехи – це про зручність. Наприклад, сервіс Venmo використовує можливості соціальних мереж і сам на них схожий – і за дизайном, і частково за функціями. Він синхронізується і «шукає друзів» у телефонній книзі, по e-mail та у фейсбуці. Інший американський сервіс — Popmoney — дозволяє переказувати гроші і отримувати перекази, використовуючи номера телефонів або адреси електронної пошти.
Український UAPAY, до речі, також надає послуги переказів грошей за номерами телефону та e-mail серед зареєстрованих в системі користувачів.
Тому сьогодні ділема вибору банку чи фінтеху – це питання форми та регулювання. Перемагає той, хто зможе вирішити завдання клієнта швидше, простіше і безпечніше.
42cd8b0