Леся Войтицька, голова PR-служби та офісу фінансової грамотності в НБУ, зауважила, що основні засади проведеної кампанії буде інтегровано в шкільну програму, вже є угода про відповідні наміри партнерства з МОН. Разом з Міністерством освіти та науки НБУ буде працювати над стратегією викладання фінансової грамотності до 2025 року. До цієї кампанії також планується долучити інші державні органи.
Вже в січні 2021 року НБУ планує запустити промо-кампанію, присвячену захисту прав споживачів під назвою «Знай свої права!». За даними опитування USAID, 78% українців не бажають нікуди звертатися в разі виникнення проблем з фінансовими установами, а 45% просто не знають, куди звертатися. Водночас опитування по небанківським фінансовим установам влітку показало, що лише 38% українців звернуться в поліцію, а 9% – до НБУ, якщо в них будуть якісь проблеми із страховими чи іншими небанківськими фінансовими організаціями.
За даними дослідження, рівень фінансової грамотності населення в Україні дуже низький, на рівні 11,6%, це один з найнижчих показників в Європі. Основна проблема полягає в тому, що українці мало обізнані з приводу своїх прав та обов’язків і до того ж не бажають ці знання поліпшувати.
Нова освітня кампанія «Знай свої права!» почнеться після 25 січня, ії мета – покращити обізнаність населення про фінансові послуги, права та обов’язки споживачів. Основна цільова аудиторія: молодь від 15 років, а також споживачі будь-якого віку в регіонах, в невеликих районних центрах.
«Фінансова грамотність — запорука успішного та швидкого розвитку ринків фінтех та e-comerce в Україні. Саме тому UAPAY разом з іншими партнерами прийняв активну участь в освітній ініціативі #ШахрайГудбай. Базові правила роботи з cashless, з фінансовими технологіями мають вивчатися в школі разом з правилами дорожнього руху. Сподіваємося, що нова ініціатива НБУ дозволить підвищити загальний рівень фінграмотності українців», — зазначив Ариф Ахмедзаде, CSO в компанії UAPAY.